6. COL.LOCACIÓ DELS LARGUEROS

Un cop penjats els marcs, imaginant ja la forma que tindrà el futur barco, la festa continúa i s'anima més encara al penjar els largueros, o llistons de pi que van de proa a popa, i acaben de formar lo que serà l'esquelet del barco, i ara sí que ja es veu clarament la forma que tindrà el casc.

Els llistons de pi làrix usats son de diferenta amplada: de 30, 50 i 70 mm, i s'han de fer empalmes perquè els taulons de fusta que vaig comprar només feien 510 cm, i no són suficientment llargs.

Per a mi aquest era un moment crucial en la construcció del barco, ja que com apuntava abans, s'està fent ja lo que serà l'esquelet del barco, i em semblava de suma importancia que tot quedés ben anivellat, i les corbes dels largueros fossin harmòniques. 

Reconec però que vaig viure aquesta part de la construcció amb cert stress, ja que al presentar els largueros en els encastres dels marcs, aquests no coincidien exactament i s'havien de retocar per tal que puguèssin encaixar bé, o posteriorment omplir amb resina epoxi. El larguero més complicat sens dubte va ser el que passa per les varengues, que al tindre tants encastres per on passar, va ser el més complicat d'ajustar, i un cop finalitzat no dibuixava la corba harmònica que jo buscava.
 
Cal dir però, que tot error té posterior sol.lució, ja que després de panelar i emfibrar, s'haurà de posar la massilla, i llavors podré anivellar bé totes les irregularitats.

Com a aprenentatge, si tornés enrera no faria els encastres als marcs fins a no tenir-los penjats a la cuna, i després de presentar els largueros i veure exactament on fer els encastres correctament.

Una de les consequencies de la meva falta d'experiència, precisament ha estat el no saber valorar quan un error és o no és crucial alhora de construir el barco, quan té arreglo posteriorment i quan no el tindrà.
Està clar que durant aquests mesos de construcció vaig aprenent a marxa forçada!


Com es veu a la foto, els largueros s'acoplen als encastres i es posa resina epoxi + cargols, deixant gatets fins l'endemà mentres s'endureix la resina. 



    Aquesta foto inferior mostra la roda de proa, on van a parar tots els largueros:











    En aquesta última foto es veu el larguero de 50 mm  que com deia abans passa per les varengues, i        que va ser el més complicat d'acoplar, però... feina feta!:


Comentaris

Publica un comentari a l'entrada