1. COMENCEM PEL PRINCIPI: LA FUSTA



Vull començar explicant, que al decidir que iniciava aquesta aventura, era indispensable buscar un espai on construir el barco, però per a mi també ho era buscar l'assessorament o acompanyament d'algú que tingués experiencia en la construcció d'embarcacions. 
La primera consulta la vaig fer a en Marc Romaní, de Sant Pol de Mar, que és un dels meus referents del món de la navegació, ja que es tracta d'un mariner de dilatada experiència. En Marc em va parlar de'n David Liñan, que jo ja coneixia del món del patí de vela de quan vivia a Badalona, i ara era Mestre d'Aixa, i tenia la seva drassana a Cerdanyola del Vallès. Així doncs, vàrem arribar a un acord per poder disposar de l'espai, les eines i el seu assessorament.

En quan al material per a la construcció hi ha 2 opcions: es pot comprar el Kit de fusta que et ven l'organització i t'envien la fusta ja tallada, per un preu poc superior als 5000 euros si no recordo malament, o bé començar de zero i comprar la fusta recomendada "en brut" i fer-s'ho tot un mateix. Aquesta segona opció porta més feina, vol més hores de treball, però surt força més econòmic, i és la opció que vàrem triar els 3 que estem construint el barco aquí Barcelona (en Jordi, l'Igor i jo).

La fusta que jo vaig comprar, seguint les recomenacions que et donen: 
 
    1) PI LÀRIX SIBÈRIA, 
                                       2) CONTRAXAPAT MARÍ 100% OKUME
   3) IROKO,  i finalment 
                        4) PI DE FLANDES per fer la cuna.  



Comentaris

  1. por favor, ¿puede ponerse en contacto conmigo? Estoy buscando un proveedor de madera contrachapada para mi globo 5.80

    please can you contact me I am looking for a plywood supplier for my globe 5.80

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada